Monday, July 13

iium....

hari ni tiba2 je rasa nk tulis pasal 1 bnda....hari ni kluar lah result utk t_ _ exam...exam ni berkenaan dgn tilawah kita....dlm exam ni akan diuji lah ramai new intake student iium mcm mana bacaan dorang dlm membaca al-quran

alhamdulillah ,saya hnya mndpt level 1..rasa sedih tu sbb ramai gak kwn yg dpt level 2 n ada yg setngah tu exempted....x pelah..cuma yg lawak nya kat sini,saya kna baca balik al-quran dari alif,ba,ta n seterusnya...mak ada kata ilmu al-quran ni boleh dibawa kemana2 termasuklah dlm kubur...so,pasti ada hikmah apapun yg ALLAH s.w.t bagi kat kita...

ada lah 1 kwn baik ni bagi mssge ni...
"saya minta kpda ALLAH setangkai bunga segar ,
DIA beri saya kaktus yg berduri,
saya minta kpda ALLAH kupu2 ,
diberinya ulat...
saya kecewa dan bersedih.tpi ttp bersabar.
namun ,x lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu menjadi kupu2 yg cantik...
begitulah ALLAH mengasihi kita indah pada waktunya..."



2 comments:

ummu athirah said...

bpk ahh.....ayt sedap seyh

Haziqah Hafidzuddin said...

salam kak atiqah, haziqah ingaaaat lg kat akak. sdare2, x lupe punye..ana pun rindu kat akak!:D btw pls send my regard to m.cik bedah ngan p.cik. uhibbuki fillah, maassalamah.